loading...
ضرر میکنی اگه نبینی
R-MAN بازدید : 418 یکشنبه 23 بهمن 1390 نظرات (0)

 

مدت‌هاست كه لباس‌ها فقط مخصوص افراد لاغر و متناسب توليد نمي‌شود و بسياري از برندهاي معروف دنيا، اقدام به طراحي لباس‌هاي زيبا و خوش‌برش براي افراد چاق يا دچار اضافه‌وزن كرده‌اند. البته هميشه ترجيح بر اين است كه وزن اضافه را با روش‌هاي صحيح كنار بگذاريم و اندام متناسبي داشته باشيم اما مادامي كه براي اين كار آمادگي نداشته و اقدامي نكرده‌ايم، نبايد فقط لباس‌هاي گشاد و بي‌شكل بپوشيم و خودمان را از خوش‌تيپي محروم كنيم! درست است كه لباس بر اندام متناسب زيبايي دوچنداني دارد اما اگر افراد چاق هم دقت بيشتري در انتخاب لباس كنند، مسلما مي‌توانند از زندگي‌شان بيشتر لذت ببرند؛ فقط كافي است بايد و نبايدهاي اين راه را بشناسند!‌‌
 



1. بلوز روشن مناسب شما نيست

وقتي بالاتنه‌تان چاق‌تر است، رنگ بلوز انتخابي شما بهتر است تيره باشد و شلوار متناسب با اندام شما هم شلوارهاي پاچه‌گشاد يا دامن‌هاي بلند است؛ استفاده از يك دستمال گردن با طرحي ساده، زيبابي لباس‌هاي شما را تكميل مي‌كند.





  هوشمندانه لباس بپوشيد

    2. لباس گشاد ممنوع!

اصلا مهم نيست كه سايز شما xxxxL است يا كمتر و حتي بيشتر! لطفا طبيعي رفتار كنيد و اينقدر اصرار نداشته باشيد كه اندام‌تان را بپوشانيد. باور كنيد با پوشيدن لباس‌هاي بزرگتر از سايز واقعي خودتان، شما لاغرتر نشان داده نمي‌شويد كه هيچ، بلكه اطرافيان فكر مي‌كنند خيلي چاق‌تر از اين هستيد! بهتر است هنگام انتخاب لباس، لباس‌هاي خوش‌دوختي پيدا كنيد كه با برش‌هاي متفاوت، شكست ديد ايجاد كرده و باعث اعتماد به نفس شما شود.لباس‌هايي كه به صورتي بدشكل و نامناسب از بدن آويزان مي‌شود و براي شما گشاد هستند، تنها شما را از آنچه كه واقعا هستيد، بزرگ‌تر نشان مي‌دهد. در عوض استفاده از لباس‌هايي كه بدون احساس تنگ بودن در آن‌ها، برآمدگي و انحناي بدن شما را كمتر نشان بدهد مناسب‌تر است.



   3. پيراهن كمردار را فراموش نكنيد

در پيراهن‌هاي كمردار، شما مي‌توانيد قسمت بالا و كمر خود را طوري تنظيم كنيد كه برآمدگي و انحناي بدن شما را كاملا درست و متناسب نشان بدهد: چسبيده و اندازه و متناسب بدن، اما نه خيلي تنگ.پارچه‌هاي نرم و لطيف، مي‌تواند چاقي قسمت بالا و پايين بدن شما را بپوشاند، در حالي كه پارچه‌هاي سفت و شق و رق، خطوطي غير‌طبيعي ايجاد مي‌كنند.



يقه هفت، با لبه برگرد يا بدون آن، هر 2 براي خانم‌هايي كه بالاتنه بزرگي دارند، مي‌تواند اثر مشابهي بگذارد.





  پاهاي چاق

 4. كفش‌هاي بند‌دار نپوشيد

وجود بند (نازك و پهن فرقي نمي‌كند!) روي قوزك پا، پايين ساق پا را درشت‌تر و بزرگ‌تر نشان مي‌دهد. شما مي‌توانيد در عوض پاشنه‌هاي سه‌گوش و تو‌پر را امتحان كنيد كه ضخامت كف پا را با ماهيچه ساق پاي شما متناسب و متعادل مي‌كند و همچنين نسبت به پاشنه‌هاي بلند معمولي تكيه‌گاه بهتري براي شما ايجاد مي‌كند.



 5. ژاكت‌ها و پليورهاي بزرگ و شل نپوشيد

يك پليور بزرگ شما را بزرگ و چاق‌تر از آنچه هستيد، نشان مي‌دهد. بدترين ژاكت‌ها آن‌هايي هستند كه روي كمر و بالاي پاها خطوط و راه‌هاي برجسته‌اي دارند كه باعث جلب توجه ديگران به آن قسمت‌ها مي‌شود و خط كلي بدن شما را تفكيك و مشخص مي‌كند.



 6. رنگارنگ نپوشيد!

بهتر است به جاي اين‌كه رنگ بلوز و شلوارتان خيلي متفاوت باشد، لباس‌هاي هم‌رنگ يا رنگ‌هاي نزديك به هم انتخاب كنيد؛ در عوض ديگر اندازه شكم، نشيمنگاه، پهلو و ... توي ذوق نمي‌زند!



 7. از پارچه‌هاي صاف و نرم استفاده نكنيد!

اگر پهلو و پايين‌تنه‌تان چاق است، بهتر است به جاي دامن‌هاي راسته با پارچه‌هاي نرم و لطيف، از دامن پليسه استفاده كنيد.



  8. لازم نيست شلوارهاي راسته را فراموش كنيد

چه كسي گفته كه شلوارهاي راسته و چسبان فقط براي افراد لاغر است؟ اگر بالاي پاي چاقي داريد اما قدتان بلند است، يك تونيك با يك شلوار راسته كاملا برازنده‌تان خواهد بود.





    بستن كمربند

9. كمربندتان را روي شكم‌تان نبنديد!

اين‌كه دور كمر شلوار،‌ يك فضاي خالي وجود دارد، دليل بر اين نيست كه شما حتما بايد كمربند ببنديد؛ حالا اگر اصراري به استفاده از آن داريد، سعي كنيد كمربندتان را زير شكم، يعني درست در انتهاي تي‌شرت‌تان ببنديد، زيرا فضاي اضافه‌تري ايجاد مي‌شود كه كسي متوجه‌ آن نخواهد شد.



10. اين‌قدر موهاي‌تان را كوتاه‌ نكنيد!

باور كنيد يا نه، اندازه موها تاثير زيادي براي لاغر يا چاق نشان دادن فرد دارد. آقايان بهتر است موهاي‌شان را كمي بلندتر از حد معمول نگه دارند كه خب اين روزها هم مد است! در واقع بايد موهاي جلوي سر خود را بلندتر و كنار گوش‌ها و پشت سر را به اندازه متوسط، با يك خط ريش سايز متوسط، كوتاه كنيد.خانم‌ها هم كه هر قدر موهاي‌شان بلندتر باشد، نه‌تنها زيباتر است، بلكه باريك‌تر نشان داده مي‌شوند.






 
    چگونه كشيده تر به نظر برسيد؟

 11. گردنبندهاي كوتاه نبنديد

گردنبند شما هر قدر بلندتر بوده و رنگش روشن‌تر باشد، بيشتر جلب توجه كرده و يك خط عمودي فرضي روي اندام شما ترسيم مي‌كند كه توجه هر بيننده‌اي را به خود جلب مي‌كند. در ضمن اگر گوشواره‌هاي‌تان بلند باشد، ‌باعث مي‌شود صورت‌تان لاغرتر نشان داده شود.



 12. شلوارهاي خمره‌اي نپوشيد!

شلوارهايي كه دمپاي‌شان باريك‌تر است، بالاي پا شما را حتي پهن‌تر و بزرگ‌تر از آنچه هست، نشان مي‌دهند. در عوض مي‌توانيد از شلوارهاي تمام راسته يا به اصطلاح «بگي» استفاده كنيد.



 13. بالاتنه شلوغ را فراموش كنيد

اگر بالاتنه‌تان چاق است،‌از پوشيدن هر نوع پيراهن و تي‌شرتي كه قسمت بالاي آن طرح‌دار بوده يا هر نوع تزئيني دارد، خودداري كنيد؛ چون اين نوع لباس تنها به حجم نيمه بالايي بدن شما مي‌افزايد.





  تناسب را رعايت كنيد

  14. كيف‌هاي كوچك دست نگيريد

كيف دستي‌هاي مجلسي و كوچك، شايد زيبا و جالب باشند، اما حمل كردن آن شما را به طور نامناسبي بزرگ نشان مي‌دهد. ترجيحا كيفي انتخاب كنيد كه اندازه بزرگي آن با بدن شما متناسب باشد.






 
چگونه  شكم بزرگ خود را مخفي كنيد

 15. بادگير و كاپشن‌هاي پفكي نپوشيد

شما نبايد از لباس‌هايي مثل جليقه‌هاي بادگير و در كل، لباس‌هايي كه يك لايه اضافي دارند، استفاده كنيد. در ضمن بايد دقت كنيد سايز دور گردن لباس رسمي كه انتخاب مي‌كنيد، دقيقا اندازه گردن يا حداكثر يك سانتي‌متر بزرگ‌تر باشد. هنگام خريد لباس، سعي كنيد كه بلوزهاي بزرگ را با بافت‌‌هاي درشت، انتخاب كنيد و از پوشيدن جليقه‌هاي ايستاده بپرهيزيد.



  16. دامن كلوش را كنار بگذاريد

وقتي پايين‌تنه چاقي داريد، نبايد از دامن‌هايي كه تنها يك برش خورده‌اند، استفاده كنيد. پوشيدن شلوارهاي چسبان و تنگ با كفش‌هاي تخت يا دامن هايي كه تا سر زانو مي‌رسند و مدل آن‌ها كلوش است، اصلا برازنده شما نيست. همچنين شما نبايد از شلوارهايي كه در كناره‌هايش جيب دارند، يا كت و جليقه‌هاي كوتاه استفاده كنيد.



 17. گل ريز و درشت ممنوع!

اگر شكم بزرگي داريد، بهتر است از انتخاب لباس‌هايي كه پارچه نازكي داشته يا طرح‌هاي درشت يا حتي گل‌ريز دارند، بپرهيزيد كه فقط باعث بدهيكل شدن شما مي‌شوند. در كل شما نبايد از لباس‌هاي كشي كه جذب بدن‌تان مي‌شود استفاده كنيد و مي‌توانيد با پوشيدن دامن‌هاي زيپ‌دار با رنگ تيره و مات شكم خود را به داخل جمع كنيد. همچنين بايد ژاكت‌هايي بپوشيد كه بلند هستند و روي شكم شما را مي‌پوشانند تا در كل اندام شما باريك‌تر به‌نظر آيد.



 18. دامن كوتاه و كفش تخت؟! هرگز!

وقتي مچ و ساق پاي‌تان چاق است، بهتر است از دامن‌هايي كه تا زير قوزك پا ارتفاع دارند استفاده كنيد. همچنين بهتر است از كفشي استفاده كنيد كه حداكثر 6 سانتي‌متر ارتفاع پاشنه آن باشد، در غير اين صورت نامتناسب به نظر مي‌رسيد.



 19. شق و رق نپوشيد!

پارچه لباس‌هاي‌تان نه خيلي سفت و محكم و نه خيلي نرم و نازك باشد! در مقابل، سعي كنيد از لباس‌هاي تيره رنگ با جنس كتان يا لنين و شلوارهايي كه دقيقا روي كمر قرار مي‌گيرند، استفاده كنيد. در ضمن بهتر است شلوار و جليقه‌تان هم‌رنگ باشد.



 20. شلوار پارچه‌اي انتخاب آخرتان باشد!

سعي كنيد تا حد امكان به سراغ شلوارهاي پارچه‌اي نرويد. بر عكس شلوارهاي جين براي شما بسيار مناسب هستند، آن هم جين‌هايي با رنگ تيره. سرمه‌اي از آن دسته رنگ‌هايي است كه مي‌تواند بين افراد چاق حسابي محبوب شده و به يكي از نمادهاي خوش‌پوشي تبديل شود.

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 490
  • کل نظرات : 25
  • افراد آنلاین : 4
  • تعداد اعضا : 36
  • آی پی امروز : 101
  • آی پی دیروز : 120
  • بازدید امروز : 275
  • باردید دیروز : 553
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 1
  • بازدید هفته : 2,271
  • بازدید ماه : 7,499
  • بازدید سال : 51,860
  • بازدید کلی : 1,132,274
  • کدهای اختصاصی

    انوع فال و اس ام اس